تبلیغات

از دانشنامه صهیونیسم و اسرائیل
نسخهٔ تاریخ ‏۱۷ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۲۱:۱۵ توسط Wikiadmin (بحث | مشارکت‌ها)
(تفاوت) → نسخهٔ قدیمی‌تر | نمایش نسخهٔ فعلی (تفاوت) | نسخهٔ جدیدتر ← (تفاوت)


ابزار تبلیغی در حوزه شبکه تبلیغاتی صهیونیسم از مهم ترین ابزارهاست و در تمام دنیا و بین تمام یهودیان جهان گسترش پیدا کرده است. صهیونیسم جهانی تمام توان فکری و اقتصادی خود را به واسطه تبلیغات به همراه فراماسونگری درتفتیش عقاید و افکار عمومی جهان به کار می گیرد. "صهیونیسم در طرح ریزی افکار ملّت یهود در حوزه سیاست و فرهنگ و نیز به کارگیری امکانات اقتصادی مراکز مالی یهودیان برای اجرای سیاستهای تبلیغاتی خود در دیگر کشورها با هدف حمایت از مسائل صهیونیسم تلاش فراوان می کند.

بدین لحاظ صهیونیستها سعی دارند بر تمام دستگاههای تبلیغاتی جهان به منظور استفاده از آنها در چهارچوب منافع خود مسلط شوند." رسانه های تبلیغی صهیونیسم در هر حادثه و رویدادی سعی دارند بر روی چهره زنان و کودکان یهودی متمرکز شوند و نشانه های ترس و وحشت آنان را به گونه ای از چهره شان نمایان سازند تا بدین وسیله عواطف مردم جهان به ویژه ملل اروپا و آمریکا را به سوی خود منعطف سازند.

یکی از نمونه های بارز این مسأله اقدامات هیتلر در جنگ جهانی دوم است که به دست صهیونیستها بهانه داد تا با در دست داشتن رسانه های تبلیغی، کارهای هیتلر را بزرگ جلوه داده و از کشتارهای جمعی و تنورهای آدم سوزی و اتاقهای گاز، اخبار دروغین و کذبی را منتشر سازند که چگونه هیتلر یهودیان را در داخل این تنورها می سوزاند و یا آنان را تیرباران می کند. این گونه تبلیغات توسط صهیونیستها به این دلیل انجام گرفت تا توجه مردم جهان را به سوی خود جلب نمایند و عوامل آلمان و سایر کشورها را گناهکار و یهودیان را مظلوم و ستمدیده معرفی کنند و از سوی دیگر اموال و سرمایه های ملل مختلف را به سوی خود بکشانند.

تاریخ نگاران درست کردار (ازجمله روژه گارودی) و بعضی انجمنهای تاریخ نگاری (ازجملهانجمن بررسی تاریخ در لوس آنجلس) از یهودیان خواستند که دلایل قانع کننده ای برای این شایعات بیاورند، اما آنان از چنین امری عاجز بودند. حتی انجمن مذکور اعلام نمود که حاضر است مبلغ پنجاه هزار دلار به کسی تقدیم کند که بتواند با ارائه دلایل متقن اثبات کند که یهودیان در تنورهای گازی هیتلر سوزانده شده اند اما چنین کسی هرگز یافت نشد. (نک: هولوکاست)

صهیونیسم جهانی از روشهای مختلفی برای سیطره تبلیغاتی خود بر جهان استفاده می کند. این روشها عبارتند از:

1) عملیات گسترده خرید روزنامه های کم درآمد غربی به ویژه آمریکایی. یهودیان با پیش خرید و یا حمایت مالی از این روزنامه ها و یا از طریق سفارشهای تبلیغاتی شرکتها و مؤسسه های یهودی به حمایت مالی از این روزنامه ها می پردازند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند مشروط بر این که از جهت گیریهایی که در خدمت قضایا و مسائل داخلی و خارجی یهود است حمایت کنند.

2) تعدادی از یهودیان به دانشگاهها و مؤسسه های تخصصی فرستاده می شوند تا به تحصیل در امور تبلیغاتی پرداخته و در فنون مختلف تبلیغاتی (رادیو، سینما، ویدئو، تلویزیون و روزنامه) تخصص یابند. پس از پایان تحصیلات آنها، سازمانهایی برای این افراد، ایستگاههای ویژه رادیو تلویزیون، شرکتهای تولید فیلم سینمایی (هالیوود)، مجلات و روزنامه های مختلفی ایجاد می کنند و فعالیتهای آنها با تهیه برنامه های مختلفی که از ابعاد عقیدتی، فکری و سیاسی برخوردار بوده و در خدمت گرایشهای عمومی یهود است آغاز می شود.

فعالیتهای آنان به فرایندهای گسترده و مداومی برای تهاجم به افکار، ارزشهای انسانی و اخلاقی جوامع انسانی، ترویج افکار و اعتقادات ویران کننده حیات سیاسی و اجتماعی و اخلاقی مردم جهان به ویژه ملت آمریکا و بررسی آگاهانه و واقع گرایانه زندگی آمریکایی محدود می شود و به طور واضح و آشکار تأثیر فرایندهای تبلیغاتی مختلف را که در واقعیت فکری، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی زندگی امریکایی اعمال می شود به ما نشان می دهد. به عنوان مثال می توان به مواضع افکار عمومی آمریکا در قبال درگیری عقیدتی (اسلام ـ یهود) اشاره کرد.

موضع گیری ملت آمریکا ناشی از فرایندهای تبلیغاتی روشمند و حساب شده ای بود که به اشکال مختلف فکری و سیاسی از طریق سینما، تلویزیون، ویدئو، رادیو، مجله و روزنامه به طور پی درپی و طی فرایند مخفی و خطرناک شستشوی مغزی به آنان القاء می شد و منجر به این گونه موضع گیری از سوی افکار عمومی آمریکا در قبال این درگیریها شد.

3) تعداد زیادی از این متخصصان تبلیغاتی یهودی به عنوان کادر اداری و فنی و روزنامه نگار به دفتر مجلات و روزنامه ها راه پیدا می کنند و بدین وسیله گرایش مجله یا روزنامه را به تأیید یا مخالفت با مسائل یهود تحت تأثیر قرار می دهد.

این روشها که منجر به تسلط جنبش صهیونیسم بر دستگاههای تبلیغاتی غربی به ویژه آمریکا و وارد شدن سازمان جاسوسی اسرائیل "موساد" در این جریان و هدایت آن به سمت منافع استراتژیک شده است مسأله ای نیست که زاییده امروز و در حال حاضر باشد بلکه با میزان فشار صهیونیستها که سعی دارند بر عقل و فکر اروپا و آمریکا مسلط شوند مرتبطاست. جنبش صهیونیسم با دستیابی به مهم ترین دستگاههای تبلیغاتی آمریکا و تأثیرگذاری بر آنها در طی نیم قرن توانسته است برنامه های صهیونیستی خود را در مورد کشورهای عربی عملی سازد. آمار نشان داده که یهودیان بر شبکه ها و دستگاههای تبلیغی غرب به ویژه آمریکا و انگلیس مسلط شده اند.

دو مورد از این ابزارهای تبلیغاتی عبارتند از:

الف ـ تولید تبلیغات تجاری:

صهیونیسم در راستای اجرای دسیسه های شیطانی خود از تبلیغات تجاری به زشت ترین و ناپسندترین وجهی علیه اسلام و مسلمانان به ویژه اعراب بهره برداری می کند. آنان که بر اغلب شبکه های خبرگزاری دنیا تسلط دارند، به روشهای گوناگونی در تبلیغات خود مسلمانان را انسانهایی بی تمدن، ابله و به ویژه عربها را شهوتران و آلوده جلوه می دهند. به یک نمونه از این گونه تبلیغات توجه فرمایید:

"در آتن پایتخت یونان در یکی از سینماها نوعی آگهی تبلیغاتی، ویژه دارویی که نیروی جنسی انسان را فزونی می بخشد، پخش می شود. در این آگهی، فرد عربی با موی سپید و کمری که از شدت پیری خمیده، در حالی که پیراهن بلند عربی بر تن دارد، در مقابل دکه ای که مجلات سکسی عرضه می کند، می ایستد. یکی از آن مجلات را برداشته و آهسته ورق می زند، در حالی که شهوت سراسر وجود او را احاطه کرده است. ناگهان دستی به سوی او دراز می شود، با یک بطری که حاوی محلول نشاط آوری است که موضوع آگهی تبلیغاتی است. عرب بطری را گرفته و جرعه ای از آن را می نوشد. او ناگهان به اسب چموشی تبدیل می شود که دیوانه وار در کوچه وخیابان، دختران و زنان را دنبال می کند و به آنان حمله ور می شود. این موضوع خنده و نشاط تماشاگران را برانگیخته و صدای قهقهه ایشان فضای سینما را آکنده می کند. این عرب مسلمان است که چنین فضای نامطلوبی هدف تیرهای مسموم مسخره و استهزای بینندگان قرار می گیرد."

ب ـ چاپ و نشر کتاب:

نک: کتاب، چاپ و نشر

ج ـ دایره المعارفها:

نک: دایره المعارفها

د ـ مؤسسه های خاورشناسی:

نک: مؤسسه های خاورشناسی

مآخذ:

  1. رفاعی، فوادبن سیدعبدالرحمن: نفوذ صهیونیسم بر رسانه های خبری و سازمانهای بین المللی، حسین سروقامت، سازمان انتشارات کیهان، سال اول، تهران 1377.
  2. حلاق، عبدالله: الأَعلام الیهودی، اسلوب و هدف، الدارالاسلامیة، بیروت 1985.
  3. العریضی، یحیی: من یحکم امریکا فعلاً، دارالرشید، بیروت 1999.
  4. عنبتاوی، منذر: اضواء علی الأَعلام الاسرائیلی، سیاسة کسب الأنتصار، مرکز ابحاث منظمة التحریرالفلسطینیة، بیروت 1968.