وارلا، پدرو

از دانشنامه صهیونیسم و اسرائیل


پدرو وارلا (Pedro Varela) مورخ اسپانیایی در سال 1965 در بارسلونا به دنیا آمد. وی صاحب یک انتشاراتی در بارسلونا است که به جرم اشاعه افکار نئونازیستی و انکار هولوکاست در سال 2005 محاکمه شد. به دلیل آنکه در میان کتابهایی که انتشارات وی منتشر و عرضه کرده است کتابهایی با چنین محتوایی وجود دارد. وی قبلاً عضو یک جنبش نئونازی در اسپانیا بوده است که کتابهای مربوط به تجدیدنظرطلبی در هولوکاست و نئونازیسم را در کشورهای مختلف و به زبانهای گوناگون منتشر می کردند و بدین وسیله که شبکه ارتباطی میان افرادی که واجد چنین افکاری بودند ایجاد شد. بعد از منحل شدن این جنبش، والرا همچنان به این کار ادامه داد تا اینکه پلیس اسپانیا کتابهای وی را توقیف کرده و خودوی نیز طبق قوانین اسپانیا محاکمه شد.

پدرو وارلا به دلیل ذکاوت، سخنوری و تعهدی که در عملی کردن ایده هایش دارد، شهرت یافته است. وارلا تحصیلکرده رشته تاریخ در دانشگاه مادرید است. وی دوره پنج ساله این رشته را در نصف زمان آن و با نمره عالی به پایان رساند و از همان زمان به دلیل ستایش افکار ناسیونال سوسیالیسم و همچنین دفاع از سیاستهای هیتلر مورد آزار جسمی گروههای چپ در دانشگاه قرار می گرفت و پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه نیز همواره بر مسئله مهم آزادی بیان در کشورش تأکید داشته و مسئله هولوکاست را نیز از آنجا که یکی از مهمترین موانع بر سر راه تحقق این آرمان می داند، همواره مورد چالش قرار داده است.

الف ـ فعالیتها:

پدرو وارلا برای مدتی رئیس "حلقه اسپانیاییهای دوستدار اروپا" (Spanish circle of friends of Europe) بود که علامت اختصاری آن به زبان اسپانیایی CEDADE است.

این گروه یکی از باسابقه ترین و فعال ترین گروههای نئونازی در تمام اروپا بوده است.

CEDADE در 1965 در بارسلونا فعالیت خود را به عنوان یک گروه مطالعاتی و صاحب انتشاراتی کتاب برای ایجاد ارتباط میان نئونازیها و تجدیدنظرطلبان هولوکاست آغاز کرد.

وی در ابتدا رویکرد فاشیستی (برگرفته از فاشسیسم ایتالیا) را برای فعالیتهای خود برگزید، اما به تدریج به آموزه نئونازیسم روی آورد.

CEDADE توانست در دوران فعالیت خود گروههای متعددی را در فرانسه و آمریکای لاتین سازماندهی کند و به عنوان یک انتشاراتی کتابهایزیادی را برای تعدادی از جنبشهای همفکر خود در استرالیا و آلمان منتشر کند. این گروه در سال 1989 نیز صدمین سالگرد تولد آدولف هیتلر را جشن گرفت.

این گروه تلاش بسیار جدی برای عضوگیری در سراسر اروپا انجام داد و به شبکه همفکران خود در عرصه بین المللی متصل شد و برای عضویت در این گروه قوانین سختی نیز از جمله ممنوعیت سیگار کشیدن، استعمال الکل و رقص قرار داد. این گروه حتی توانست حمایتهای بخشی از سرویس امنیتی دولت اسپانیا به نام CEDADE را به خود جلب کند، ولی نهایتا در سال 1993، بر اثر فشار گروههای یهودی از هم فرو پاشید، اما پس از منحل شدن آن، وارلا همچنان فعالیتهایش را ادامه داد و کتابهای مختلفی را که در راستای نفی هولوکاست و تبلیغ ایدئولوژی نئونازیسمی بود منتشر ساخت و در سمینارهای مختلفی نیز شرکت نمود و به تشریح عقاید خود پرداخت.

و به روشنگری در مورد سوءاستفاده هایی که یهودیان از این تحریف تاریخی می کنند و خطری که گروههای یهودی برای آزادی بیان ایجاد می کنند، ادامه داد و کتابفروشی بزرگی با تعداد کثیری کتابهای مربوط به این مسائل در بارسلونا دایر کرد.

از جمله فعالیتهای دیگر وی می توان به سخنرانی اش در کنگره لوختر (Leuchter Congress) مونیخ در سال 1991 اشاره کرد. میتینگی با عنوان سرباز تجدیدنظرطلب که توسط ارنست زاندل (Ernst Zundel)سازماندهی و برگزار شده بود. وارلا در این سخنرانی به تشریح عقایدش در مورد هولوکاست، هیتلر و نئونازیسم در دنیای امروز پرداخت و هیتلر را به دلیل آنکه در راه عقیده اش تلاش کرد و هزینه بسیار داد، شخصی قابلاحترام دانست.

بعد از این سخنرانی، معروف ترین روزنامه اسپانیا به نام لاوانگوردیا (La vangurdia) وی را تروریست خواند. البته وارلا علیه این روزنامه شکایت کرد، اما هرچند قاضی دادگاه ادعای روزنامه را دروغ و ناصحیح ارزیابی کرد، تقاضای وارلا برای پس گرفتن این ادعا از جانب روزنامه را نیز نامتناسب تشخیص داد.

در سال 1992 وارلا در سفر کوتاهی که به استرالیا داشت، یک سخنرانی و تمجید از هیتلر انجام داد که به زندانی شدن وی منجر شد. او سه ماه را در زندان سپری کرد، اما نهایتا در یک دادگاه محاکمه و تبرئه شد.

در 29 اکتبر سال جاری نیز وارلا به دلیل فروش کتابهایی که هولوکاست را زیر سؤال برده و کشتار شش میلیون یهودی در جنگ جهانی دوم را تحریف تاریخ توسط یهودیان می دانند، دستگیر شد و پلیس اسپانیا پنج هزار نسخه از 20 جلد کتاب موجود در کتابفروشی وی را ضبط کرد. وارلا به قید ضمانت آزاد شد.

ب ـ دیدگاهها:

1 ـ مخالفت با قانون مقابله با تحریکات آنتی سمیتیک:

پدرو وارلا در مورد قانون مجازات انکار هولوکاست و دیگر قوانین و اصولی که یهودیها ایجاد می کنند، از تمثیل جالبی استفاده می کند:

او معتقد است این قوانین برای یهودیها مثل دستمال توالت است که آن را برای کاری کثیف اختراع کرده اند و پس از یک بار استفاده، آن را دور می اندازند.

مصداق قانون مقابله با نسل کشی نیز چنیناست. این قانون برای خاموش کردن مخالفان یهودیان اختراع شده و تنها کار ویژه اش نیز رسیدن به چنین مقصودی است، اما کشته شدن مردم فلسطین را شامل نمی شود، استیلای 60 ساله اسرائیل بر مردم فلسطین را نسل کشی نمی داند و فقط شامل اتفاقاتی است که برای یهودیان افتاده است.

2 ـ هولوکاست:

مواضع وارلا را در مورد هولوکاست و منافع این تعبیر برای یهودیان را از خلال یکی از سخنرانیهای وی پی می گیریم. وارلا می گوید: همان طور که آزاری که متوجه یک دختر 14 ساله یهودی است، مهمتر از درد کشیدن دیگر کودکان یهودی نیست، درد و رنجهایی که یهودیان کشیده اند نیز نمی تواند مهمتر از دردهایی باشد که افراد آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی و روسی متحمل شده اند.

اگر یهودیان در طی جنگ جهانی دوم کشته شده اند، آلمانیها نیز در بسیاری از شهرها همچون وورزبورگ (Wurzburg) زنده زنده در آتش متفقین سوختند و از خود و شهرهایشان فقط خاکستری برجای ماند. اگر بچه های یهودی مرده اند، بسیاری از زنان و بچه های ژاپنی نیز در هیروشیما و ناکازاکی، در یک لحظه نابود شدند، پس چگونه است که هیچ کس از آنها نامی نمی برد؟ برای زنده نگه داشتن نامشان سرمایه گذاری نمی شود؟ هیچ خیابانی را به نام آنها اسم گذاری نمی کنند؟ چرا کشته شدن آنها دستاویز قدرت یابی احزاب و افراد مختلف نمی شود؟ چرا برای آنها هیچ تظاهراتی برگزار نمی شود؟ در سیاستگذاریها با نام آنها باج خواهی نمی کنند؟ آیا جواب تمامی این پرسشها این نیست که "به این دلیل که آنها یهودی نیستند!"

وی در دفاعیه خود نیز اظهار داشت:

من دشمنیهای نژادپرستانه را تحریک نکرده ام، بلکه تنها به عنوان یک مورخ وظیفه اخلاقی ام این است که حقیقت را بگوییم، درست مانند یک فیزیکدان که باید چنین کند. شک کردن وظیفه یک مورخ است، تاریخ به روی همه گشوده است و هر چیزی در آن می تواند مورد شک قرار گیرد و در آن تجدیدنظر شود، از جمله هولوکاست. به اعتقاد وارلا نه تنها هولوکاست بلکه فاشیسم و نژادپرستی نیز توسط رسانه ها و مورخان وابسته به یهودیان تحریف شده و آنچه تحت عنوان این واژه ها به جای حقیقت وانمود شده است، کاملاً با امر واقع بی ارتباط است. رسانه ها، امروز توانسته اند نژادپرست را قاتل معنا کنند و این معنا را در اذهان عامه جا بیندازند.

3 ـ آزادی بیان:

وارلا در بند شدن خود را یک هشدار اجتماعی برای محدود کردن آزادی بیان در اسپانیا می داند. وی می گوید حق آزادی بیان من دقیقا آنجایی متوقف می شود که حق یهودیها آغاز شود.

به گفته وی در کشوری که پورنوگرافی آزاد است و از طریق فیلم و مجله و ویدئو تبلیغ می شود، چرا فروش کتابهایی که نشان دهنده برتری جویی یهودیان افراطی در دنی است، جرم محسوب می شود؟

وی به عنوان یک مورخ، آزادی بیان، آزادی شک کردن و آزادی اظهارنظر را حق خود می داند و آنجا که خود را سپر بلای یک هشدار اجتماعی معرفی کرده، به نکته مهمی اشاره کرده است، چراکه دستگیر شدن وی، توقیف کتابهای موجود در مغازه اش و احتمال حبس پنج ساله برای وی، خودنشانگر وجود نقصی بزرگ در قانون کشور اسپانیاست که آزادی بیان مردم را تهدید می کند.

4 ـ فلسطین و اسرائیل:

وارلا اسرائیلیها را مصداق بارز نسل کشی واقعی می داند، آن هم نه در گذشته های دور، بلکه در دنیای معاصر و در مقابل دوربین تمامی رسانه ها و اطلاع تمامی دولتها، وی استیلای اسرائیل بر مردم فلسطین و کشته شدن هر روزه آنها را فاجعه خطرناکی می داند که باید به جای مقابله با کتابهای وی، با آنها مقابله شود.

دیوید دوک یکی از چهره های شاخص تجدیدنظرطلب، در واکنش به دستگیری وارلا گفته است: پلیس پنج هزار کتاب وارلا را توقیف کرده است؛ کتابهایی که بمب نبودند و به هیچ کس نیز آسیبی نمی رساندند و تنها، وقایعی که براساس مصلحت یهودیان افراطی مکتوم مانده اند را برملا می کردند. این کتابها مروج خشونتی که از طریق فیلمهای هالیوود تبلیغ می شود، نبودند. جرم پدرو وارلا انتشار کتابهایی است که به سیاستهای صهیونیستها در جهان انتقاد می کند و تحریف تاریخ جنگ جهانی دوم را نمایان می سازند و به راستی کدامیک خطرناک ترند؛ ایده کسی که بدون خشونت نظراتش را ابراز می کند یا ایده کسانی که باعث دستگیری وی شده اند؟

اکنون که وارلا در زندان است چرا مجامع بین المللی راجع به نقض حقوق وی سخن نمی گویند؟ چرا بوش که به دلیل تحقق آزادی در عراق! به آنجا حمله کرد، درباره نقض آزادی وارلا ساکت است؟

به راستی یهودیان از سرکوب چنین صداهاییچه هدفی را دنبال می کنند؟ امروزه ما و تمامی تجدیدنظرطلبها در جنگی جهانی برای دستیابی به حق آزادی بیان درگیر شده ایم و هیچ گاه مثل امروز دشمنان آزادی این چنین به دفاع از آن، تظاهر نمی کردند.

مآخذ:

  1. بولتن رویداد و گزارش صهیونیسم، 27/8/1385، شماره 140.
  2. www.Revisionist com/evisionist/varela.html.
  3. www.Natallnews com/tory.php? id=1596.
  4. www.tau.ac.il/anti-semitism/asw 99-2000/spain.htm.
  5. www.sicsa.huji.ac.il/15 spain.html.
  6. www.ihr.org/jhr/i7 vi7 n6p 21-weber.html.
  7. www.ationalvanguard. rg/story.php? id=4710.
  8. www.Davidduke.com/p.print.php? ps=527.